Recenze | Danteho holka - Courtney Cole

Reece je obyčejná středoškolačka na cestě za svým otcem, který bydlí v Londýně. Rodiče už spolu nežijí a ona prázdniny tráví právě s otcem, který jí... no, řekněme příliš nerozumí. Výsledkem toho všeho je, že se každé léto snaží u otce nějak zabavit, ale stejně se jen nudí, než přijde čas odjet zpět domů. Tohle léto je ale jiné. Všechno se změní v momentu, kdy na letišti narazí na pohledného Danteho Gilibertiho. Od té chvíle, kdy se ti dva potkají - vlastně spíš srazí - nastává rychlý sled událostí, který Reecino léto od samého základu změní.
Krátce poté, co se Reece usadí, v letadle dojde k pádu jiného letadla - a pohádkově hezký Dante Giliberti s tlupou bodyguardů bere Reece kamsi sebou, pryč z letadla i ze samotného letiště. Během cesty se Reece dozvídá, kdo je vlastně Dante zač - je to syn premiéra žijícího na nádherném menším středomořském ostrově, kde - jak se zdá - bude moct s Dantem strávit prázdniny...

Danteho holka už podle vzhledu obálky dokonale spadá mezi knihy, co se dají označit za prázdninové čtení. Pohodová, krásná obálka, celkem pěkná anotace - a hrozně milá hlavní hrdinka, kterou jsem si velice rychle oblíbila - to je kniha Danteho holka. Je to celkem pohodové čtení, ideální na oddych nebo na čtení někde u vody, když jste na dovolené - opravdu prázdninová kniha, řekla bych.
Děj není nijak složitý, možná lehce primitivní, ale jen tak neomrzí. A i kdyby - hlavní hrdinka je opravdu velice sympatická, možná trošku zvláštní, ale zábavná. Já osobně si myslím, že si ji čtenáři mohou oblíbit celkem rychle (alespoň pokud jsou tedy jako já).

Ani prostředí a styl, jakým je kniha napsaná, nejsou špatné. Nemůžu říct, že by byla Danteho holka nějaký knižní trhák, to ne, ale je to jednoduše opravdu pohodové čtení, co se odehrává v nádherném prostředí ostrůvku u moře, v době letních prázdnin, kdy jsem si během čtení mohla alespoň na chviličku představovat, že jsem právě u onoho moře - alespoň tak na mne tato knížka působila. Děj je lehký, svižný a není zbytečně protahovaný, jako to s některými knihami bývá, což je veliké pozitivum. A na to, že jsem očekávala obyčejnou, možná i podprůměrnou knížku je Danteho holka sice méně propracovaná, než jiné knihy, jaké jsem v poslední době četla, ale není rozhodně o moc horší. Je to skutečně lehké čtení, jak pro čtenáře hledající něco s jednoduchým, nepříliš komplikovaným dějem, tak pro čtenáře, co hledají jednoduše něco letního nebo nemají příliš veliká očekávání, takže budou velice mile překvapeni.

Jednoduše řečeno, Danteho holka je rozhodně knihou vhodnou pro zakončení letních prázdnin, ale také pro doby, kdy si prázdniny člověk bude chtít připomenout - léto doslova dýchá nejen z obálky, ale ze samotného děje. A že byste se u téhle knihy nudili, to si také nemyslím. Jednodušší děj vynahrazuje humor hlavní hrdinky a nádherné prostředí, kde se děj odehrává. Takže pokud hledáte něco letního, tady máte typ.