pondělí 6. června 2016

Recenze | Co s láskou/To nejlepší z nás - Nicholas Sparks

Nicholas Sparks je jedním z velice známých a oblíbených autorů - a moje první setkání s ním a jeho knihami začalo právě u této knihy - u knihy Co s láskou (nebo také v původním vydání To nejlepší z nás). Asi bych na začátek rovnou měla zmínit, že tohle není tak úplně můj styl - romantické knihy, ani romantické filmy mě jednoduše netáhnou, jsem spíš na něco úplně jiného, (thillery, horory, fantasy, YA, dystopie...) ale tahle kniha mě jednoduše zaujala - a později i téměř uchvátila.

Amanda a Dawson jsou dokonalým příkladem osudové lásky. Zamilují se do sebe a navzdory nesouhlasům jak svých rodin, tak okolí, jsou spolu. Amanda pochází z bohaté, a vlivné rodiny, která ve městě patří... no, dalo by se říct, že mezi ''smetánku''. Oproti tomu je Dawson téměř vyvrhel - jeho rodina je totiž dokonalým opakem Amandiny rodiny. Vyznačuje se zločiny a vězením, což je také důvod, proč nakonec uteče z domova a bude bydlet a pracovat u Tucka Hostetlera, který se stane něčím, jako jeho novou a lepší rodinou.

Dawsonově a Amandině lásce ale není přáno. Těžko říct, zda je to nepřízneň osudu, nebo jen jednoduše nepřízeň jejich rodin, hloupá náhoda, nebo vyšší cíl - ale nemohou spolu být. Všechno se ale mění po spoustě let, kdy Tuck umírá a Amanda s Dawsonem se znovu setkávají při příležitosti jeho pohřbu. Zdá se, že ta neuvěřitelně dlouhá doba, kdy se neviděli všechno změnila, ale skutečná láska jednoduše neumírá...

Jak už jsem psala, nejsem žádnou velkou fanynkou a čtenářkou romantických knih, protože mě tenhle žánr příliš netáhne, ani neláká, ale tahle kniha pro mě byla něčím zajímavým a zároveň i novým, neokoukaným. A musím uznat, že Nicholas Sparks skutečně umí velice dobře psát. Jeho styl psaní si mě získal už po několika stranách, kdy jsem se do knihy velice rychle začetla - a jednoduše jsem propadla celému námětu, který je opravdu dokonale vymyšlený.

Samotný děj pro mě byl místy trošku oříšek - někdy jsem měla pocit, že autor zbytečně některé části protahuje a příliš se zaobírá zbytečnými detaily, ale ve finále mi to až tolik nepřišlo. Co se týče postav, velice jsem si oblíbila jak Amandu, tak Dawsona. Komu jsem ale nejvíce propadla byl Tuck - o to více mě mrzelo, že zemřel, ale to už tak bývá, Tuckova postava je podle mě naprosto geniální, až mě samotnou překvapilo, že jsem si ho oblíbila více, než kohokoliv jiného - dokonce než oba hlavní hrdiny, tedy Amandu a Dawsona, kteří mi byli sice oba velice sympatičtí, ale Tuck je jednoduše coby postava opravdu nepřekonatelný.

Kniha Co s láskou čtenářům nabízí neuvěřitelný velice čtivě napsaný příběh neobyčejné lásky, která spousty ran, ale i pětadvacet let odloučení, nepřízeň osudu i nástrahy života, se kterými se každý z nás musí denně vypořádat.

Recenze psána pro web Databáze knih