pátek 29. prosince 2017

Recenze: Maskované město - Genevieve Cogman

Jste milovníky fantasy a dobrodružné četby? Pak jsem si jistá, že Maskované město by mohlo být tou pravou volbou pro Vás, pokud tedy máte chuť na velkou nálož tajemství a napínavý děj. Za knihu děkuji nakladatelství Omega.





Snímek obrazovky 2017-12-14 v 18.48.41

Počet stran:
 416
Vazba: Hardback s přebalem
Nakladatelství: Omega
Rok vydání: 2017

Další z posledních knih, které byly vydané v prosinci, se stal i druhý díl série Neviditelná knihovna – Maskované město. Ačkoliv jsme na pokračování museli čekat několik dlouhých měsíců, nakonec se to vyplatilo.

Po napínavém a nepříliš vysvětleném konci prvního dílu, autorce zbylo v rukávu spoustu tajemství, proto ani mě samotné zvědavost nedala spát a do druhého dílu jsem se nehledě na chyby v prvním pustila s chutí a očekáváním. Výsledek překvapil, alespoň tolik mohu zpočátku říct.

Zmínit se musím o obálce, která mě zaujala podobně jako u prvního dílu. Je vydáváno opravdu málo minimalistických obálek a tahle se rozhodně může řadit mezi nejlepší z nich. Barvy k sobě skvěle ladí, nemluvě o krásně vybraném písmu.

Knihovnice a agentka Irene začne mít svého života ve viktoriánském Londýně dost a začíná pro ni být příliš stereotypní. Kdo by se jí divil, po životě plném vzrušení a záhad? A samotné sbírání vzácných děl pro knihovnu nesahá předchozímu způsobu života ani po paty. Její život konečně nabere smysl, když je její učedník Kai unesen a ona musí udělat cokoliv, aby mu pomohla.
Zapomeňte na Londýn! Irene čeká dlouhá a divoká cesta plná nebezpečných překážek, která ji zavede až do samotné temnější verze Benátek. Zvládne Irene osvobodit svého učedníka a zabránit dalším neštěstím?

Stejně jako už předtím, autorka si na nebohou hlavní hrdinku nachystala pořádnou řádku problémů a smůly. A i když se jedná o menší klišé, Irene je doposud zvládla všechny překonat se vztyčenou hlavou a sebedůvěrou. Její chytrost a důmyslnost snad ještě vzrostla a o to lepší postavou se tak v mých očích stala.

Kniha je psaná v er formě a díky Maskovanému městu mě jen utvrdilo, že knize sedí lépe, než by seděla ich forma. Dozvídáme se plno věcí, nejen z Ireniny hlavy, zároveň však získáváme přístup i k jiným pohledům – například k samotnému Kaiovu únosu, který bychom jinak neprožili.

I když mě v prvním díle prostředí Londýna hodně zklamalo, velmi mě potěšilo, jak se autorka ujala myšlenky temných Benátek. Karnevaly, majestátnost a dokonalá elegance – pouhá čtyři slova, jimiž ani tak nejde plně říct, jak se autorce vytvoření prostředí povedlo. Skutečně, děj v Benátkách byl pravděpodobně tím nejlepším rozhodnutím, které autorka měla.
Tím horším rozhodnutím je neustále používání zbytečných výrazů, kterých bylo i je na můj vkus až příliš. Je pochopitelné, že se autorka snažila o vytvoření originálního díla, přesto by minimálně v mých očích knize prospělo trochu ubrat. Četla se mi kvůli tomu o dost pomaleji.

Na první pohled se možná jedná o fantasy sérii, která je rozhodně těžší na čtení a zapamatování, na druhou stranu si myslím, že fantasy čtenáři by jí mohli dát šanci. Pro někoho, kdo se nebojí menší výzvy by mohla být Neviditelná knihovna i Maskované město perfektní volbou.

3,5/5


Za poskytnutí knihy děkuji Nakladatelství Omega
Více o knize naleznete na stránkách - knihyomega.cz
Knihu můžete zakoupit ZDE

Zdroj 1

1 komentář:

  1. Pěkně povedená recenze! Knihu a její první díl jsem viděla v knihkupectví a docela mě zaujaly. Fantasy mám ráda, takže by bylo příhodné si je přečíst, ale v poslední době jsem dostala a koupila si hodně knih, které na mě čekají v knihovničce, k tomu se ještě musím ponořit do povinné literatury, takže se sérií nejspíš ani nezačnu.

    OdpovědětVymazat