sobota 7. října 2017

On My Wishlist #35

Jedná se o týdenní projekt s cílem každou sobotu zveřejnit článek s několika knihami, které jsou na vašem knižním wishlistu. Projekt je od Book Chick City.





Výhodou delší odmlky s blogováním je, že mezitím vyjdou hromady a hromady knížek - a člověk se pak ani nestačí divit, o co všechno vlastně přišel. Sama si teď připadám tak trochu jako Alenka v říši divů: těch knih je totiž opravdu pekelně hodně. 
Ne, že bych si zrovna stěžovala, to určitě ne. Mimo toho, že už mi včera vystydlo kafe v důsledku toho, kolik toho jednoduše bylo - jen tak už mě asi nic nepřekvapí. (Ano, poměrně si v tomhle ohledu fandím) 


Falešný polibek - Mary E. Peason

Království Morrigan je ponořeno v tradicích a příbězích o dávném světě, ale některé tradice princezna Lia nemůže překousnout. Například sňatek s někým, koho nikdy nepotkala. To vše pouze kvůli zajištění politického spojenectví. Lia má všeho po krk a je připravena začít nový život. V den své svatby utíká do na míle vzdálené vesnice, kde se usazuje mezi obyčejnými lidmi a především dvěma záhadnými a přitažlivými muži – jedním princem, kterého si měla vzít, a jedním vrahem s úkolem jí zabít. Obklopena tajemstvími a lžemi musí Lia odhalit nebezpečné skutečnosti, které otřesou celým jejím životem, zatímco se pomalu začíná zamilovávat do jednoho z dvou cizinců.
Falešný polibek mi na první pohled moc zajímavý nepřišel, abych pravdu řekla. Ano, obálka je lákavá - ale pokud vím, ani jsem pořádně předtím nedočetla anotaci. (Anebo jsem už vážně hlavou děravá jako cedník...) 
Můj názor se ale poměrně změnil díky referenci od Alex - a když už říká, že je to dobrá knížka... Byla bych blázen, kdybych se na to alespoň nezkusila podívat. Ukázková kapitola byla jeden velký šok... Do teď netuším, co si o tom mám myslet. Hádám, že na to radši nechci myslet vůbec - a už vůbec ne na to, jak jsem se při čtení musela tvářit. Rozhodně to ale navnadilo (Což je ironické vzhledem k tomu, že ta kapitola byla tak trošku jako hodně kyselý citron... Nebo spíš to, co se v ní dělo - ale žádné spoilery, samozřejmě!) a jakmile budu mít možnost, doslova po té knize skočím.


Skvrna - Gillian Flynn

Mistrovská hororová povídka od světové bestselleristky Gillian Flynnové je poctou klasickým duchařským historkám a dalším důkazem autorčina všestranného spisovatelského talentu (získala za ni prestižní Edgar Award). Důkazem, který si nelze nechat ujít.
Neškodné podvůdky, snaha přežívat, drobné lži, a taky jeden věštecký salon se speciálními službami v zadní části. To je svět mladé ženy, na kterou se jednoho upršeného jarního dne obrátí Susan Burkeová, které straší v domě. Jenže ten starý viktoriánský dům skrývá víc tajemství než jednu krvavou šmouhu na stěně a pochybné duchy, které vyžene trocha šalvěje a mořské soli. Dost možná tady půjde někomu i o život...

Skvrnu (v originále Grownup) napsala Flynnová pro soubor Rogues (Darebáci), který z povídek vícera autorů sestavil George R. R. Martin. Toto je její první samostatné vydání.
Ach... Gillian Flynn. Její Ostré předměty se navěky zapsaly do mého srdce a dodnes si pamatuju, jak jsem seděla zády u topení a nebyla schopná se odtrhnout od Zmizelé. Je fakt, že Temné kouty už v mém případě tolik nezabodovaly - ale i tak se Gillian řadí mezi moje opravdu oblíbené autory.
I proto není divu, že jsem zvědavá na její nový kousek - Skvrnu. Ta je sice kraťoučká, ale věřím, že by se mi mohla líbit. Konec konců... Je podzim. A ponurá, temná a děsivá četba je právě ideální pro deštivé a chladné dny. 

Po zemi bloudím dál - Rae Carson

Mám zlato v krvi, v dechu, dokonce i ve skvrnkách v očích. Lee Westfallová má semknutou, láskyplnou rodinu. Má domov, který miluje, a svou věrnou kobylku. A má i nejlepšího kamaráda – který by možná chtěl být něčím víc. Kromě toho má ale i tajemství. Lee dokáže v okolním světě vycítit zlato. Zlaté žíly hluboko v zemi. Malé valounky v potoce. Dokonce i zrnka zlatého prachu, co někomu zalezla pod nehet. I za nejkrutějších zim díky tomu své rodině zajistila bezpečí a dostatek zásob. Čeho by byl ale člověk schopen, aby si dívku s takovou mocí přivlastnil? Mohl by kvůli tomu i vraždit. Když Lee přijde o všechno, co je jí milé, uteče na západ do Kalifornie – kde zrovna objevili zlato. Třeba se z ní vyklube to jediné místo na světě, kde může být Lee sama sebou. Pokud ovšem přežije cestu.

Po zemi bloudím dál mě zaujala díky zvláštní schopnosti hlavní hrdinky - tudíž schopnost cítit zlato v okolí, jak je řečeno v anotaci. Své určitě udělala i krásná obálka (Především ta originální... Česká sice rozhodně není ošklivá, osobně se mi líbí... Ale té původní se opravdu nemá šanci vyrovnat) a tak trochu i moje touha zkusit něco trošku jiného. Osobně jsem opravdu zvědavá, jaké to bude - silně doufám, že mě později tenhle kousek nezklame, protože rozhodně vypadá zajímavě.


Četli jste nebo si přejete některou z těchto knih?

Zdroj 1 | Zdroj 2 | Zdroj 3

3 komentáře:

  1. Po Falešném polibku taky pokukuji, nicméně stále váhám (a to taky proto, že v mém hledáčku jsou aktuálně jiné knihy na které si brousím zuby). Od Flynn jsem zatím četla jen Zmizelou a až se naskytne vhodná chvíle, určitě sáhnu i po dalších knihách autorky. No a o poslední knize vím, ale že bych ji v knihkupectví vyhledávala... moc mě neoslovila. Pokud na ni ale někdy, až ji přečteš, napíšeš recenzi, ráda si ji přečtu a podle toho uvidím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Falešný polibek je naprostá paráda! Já osobně ho mám doma a doporučuju ji všemi deseti! Je to skvělé fantasy a upřímně, jedno z mála, které mi přijde skutečně originální a víceméně i reálné na tu "středověkou" dobu. :D

      Vymazat
  2. Ani jednu z knížek jsem ještě nečetla. (Jsem to ale ostuda!) :D Falešný polibek na mě v knihovně čeká společně s knihou Walk on Earth a Stranger tuším už od června, ale že bych se do nich pustila? Neee, já mám času dost. :D A musím souhlasit, co se týče obálky knihy WOEAS, česká není špatná, ale originální je lepší! Proto jsem ráda, že jsem si knihu pořídila v angličtině. ♥

    OdpovědětVymazat