Recenze: Neplakej - Mary Kubica

Dnes se tu podíváme na příběh Ester, dívky, která neočekávaně zmizela a zanechala po sobě pouze pár vzkazů své spolubydlící, které jsou poschovávané po jejich bytě. Kde je Ester? Co se jí stalo?
Za knihu vděčím nakladatelství Omega.

Výsledek obrázku pro neplakej

Počet stran: 320
Vazba: Hardback s přebalem
Rok vydání: 2018

Když se Quinn vrátí pozdě v noci z baru, ani ve snu by jí nenapadlo, že by se její spolubydlící mohlo něco stát. Alespoň do doby, než najde její pokoj prázdný, plný prapodivných vzkazů, které byly adresovány jakémusi Miláčkovi. A když hodiny ubíhají a Ester se nevrací, Quinn si je jistá, že se jí něco stalo. Něco zlého, ošklivého, spojeného s její minulostí.
Alexův život stál vždy za nic. Marka ho opustila, z otce se stal alkoholik a jeho denní rutinou se stala práce v jedné z blízkých kaváren a následné dívání se na televizi. Jednoho dne se ale jeho běžný den změní. Jeho rutinu naruší krásná dívka - Perla, kterou uvidí mezi hosty v kavárně. Už na první pohled vidí, že je na Perle cosi divného a je rozhodnutý zjistit, co přesně.
Jak jsou životy dvou cizinců spojeny? Jsou obě dívky jedna a ta samá?
Neplakej se dělí do dvou dějových linií, které se odehrají během pěti dnů. Střídavě se tak čtenář přemisťuje od pohledu Quinn - trochu nepořádné, přátelské dívky, k Alexovi - klukovi, co měl v životě smůlu neustále přilepenou na zádech. Díky tomu má i lepší přehled nad dějem, kde si jednotlivé střípky záhady poskládá dohromady jen pomocí obou pohledů. Pokud by si tedy někdo vybral číst jen jeden pohled, rozhodně o dost přijdete.

A nesmím opomenout ani dopisy, které jsou v knize vložené mezi kapitolami. I ty tvoří velkou část důležitých informací, které pomohou rozluštit čtenáři záhadu zmizelé dívky. Podle mého vkusu prozrazují docela dost, ale jsou příjemným bonusem k jinak mrazivé atmosféře.

Výsledek obrázku pro dont cryMary Kubica píše více způsoby - každá postava má vlastní. Quinniny části jsou jednoduché a praktické, stejně jako sama hlavní hrdinka. Autorka se nijak zvlášť nerozepisuje, zaměřuje se i na jiné věci, než jen hledání Ester, což je samo o sobě úlevné. Těšit se tak můžou fanoušci romantických zápletek v knih, která je v Neplakej jen okrajově, ale hodí se sem.
Alexovy části jsou pravým opakem. Vše je dopodrobna rozepsáno, vzhled postav, které potkal, prostředí a musím přiznat, že po pár kapitolách mi to i jeho pohledy velmi znelíbilo. Osobně jsem proto dávala přednost částem z pohledu Quinn - je jednoduše hrdinkou, kterou si zamilujete.

Sama o sobě se kniha čte dobře. Děj ubíhá, vyskytuje se zde minimum nudných nebo zbytečných scén a autorku musím pochválit za dobře vymyšlenou část Quinn, protože naplánovat tolik detailů Estetřina zmizení, aby do sebe všechno zapadlo... To už dá práci!

Pokud se zaměříme na zápletku jako takovou, minimálně ze začátku si nebylo na co stěžovat. Autorka perfektně vykreslila atmosféru, naplánovala a načasovala první větší zvraty a zběžně nechala čtenáře se seznámit s postavami. Ale se zápletkou po zhruba polovině knihy už tolik spokojená nejsem. Kvůli dopisům, které v knize jsou, je konec velmi předvídatelný a nebyl pro mě žádným překvapením. To bylo velkým zklamáním.

Neplakej bych ráda doporučila milovníkům thrillerů nebo těm, kteří s tímto žánrem začínají. Nepohorší, neurazí. Zařadila bych jí mezi lepší průměr, přeci jen pár chybek měla, ale nenáročnému čtenáři by to jistě nevadilo.

3,5/5

Zdroj 1