úterý 6. března 2018

Měsíční shrnutí: Únor 2018

Společně s koncem února tu s několikadenním zpožděním přináším i další měsíční shrnutí, tentokrát za únor, který mě skutečně neobyčejně poznamenal - v podobě úžasných knih a dalších věcí!


V únoru jsem začala se svým novým předsevzetím - přečíst alespoň jednu anglickou knihu měsíčně. No a v tomhle případě se daný počet vyhoupl hned na dvě. V originále jsem přečetla druhý díl Harryho Pottera a The Hearts We Sold - knihu, o které jsem mluvila už tolik, že mě za to musí všichni nenávidět. Recenzi na knihu najdete ZDE.


Ale suma sumárum, v nejkratším měsíci v roce se mi podařilo přečíst krásných 20 knih. Což je proti lednu méně než polovina, ale faktem je, že mi spousty času zabírala škola a v posledních několika dnech mě pronásledoval menší čtecí blok, který je naštěstí znovu pryč. A tady dané knihy máme.


Některé z nich byly recenzní výtisky - v případě Osudu Tearlingu, Repliky, Na Lovu a Za zrcadlem. Za ně mohu děkovat jen štědrým nakladatelství a vesměs mě každá z nich potěšila. Více o nich se dozvíte v konečném shrnutí.

Zbytek knih jsem si půjčila, koupila nebo mi už ležely doma. A nesmím ani opomenout, že Mluv jsem dostala od spoluautorky blogu jako dárek. <3


V únoru jsem si také objednala svůj první knihomolský balíček a plánuji v tom pokračovat. Balíček jsem podrobně rozepsala TADY, ale pro efekt přikládám celkovou fotku balíčku, který mi udělal velkou radost. A v březnu přijde další, takže se těšte na nový článek! :)



A teď se podíváme i na nejlepší/nejhorší z knih, které jsem v únoru přečetla.

Nejlepší kniha
The Hearts We Sold
Myslím, že už nikoho nemůže překvapit, že se tato kniha za únor jednoznačně  patří mezi mé nejoblíbenější. Příběh Dee a lidí bez srdce jsem si zamilovala celým svým srdcem ehm, hodně. A i když se ke mně kniha dostala prakticky náhodou a nic jsem o ní nevěděla, stala se nakonec jednou z mých nejoblíbenějších.



Nejlepší knižní série
Loď mezi hvězdami (Loď mezi hvězdami, #1)
 Po skutečně dlouhé době jsem se i já dostala k této sérii - díky kamarádce, která mi "ochotně" zapůjčila všechny tři díly a já tak celou sérii zhltla během pár dní a nebyla jsem schopná přestat. Loď mezi hvězdami se automaticky dostala mezi mé nejoblíbenější sci-fi knihy, spolu s Iluminae, s kterým se dělí o první příčku.



Nejhorší kniha
Tady končí svět
Ohledně této příčky jsem neváhala ani chvilku. Skutečně obrovský přešlap jsem udělala s knihou, kterou tuším minulý rok vydalo nakladatelství Cooboo a ke mně se dostala skrz bazar. Obvykle mívám s knihami od Cooboo štěstí a vždy se mi líbí, ale v tomto případě...
Byla to trefa do černého. Ale ta špatná. Děj je nudný, zápletka věčně opakovaná v desítkách jiných knih a postavy, které by si zasloužily pár facek. Nic víc.


Největší překvapení
Píseň zimy (Píseň zimy, #1)
 Původně jsem si Píseň zimy ani pořizovat nechtěla - recenze na knihu jsou většinou negativní nebo jí hodnotí jako průměrnou, ale můj názor dost ovlivnila nejen moje kamarádka, ale i recenze jedné mojí oblíbené blogerky, která si knihu zamilovala. 
A stejně tak i já.

Příběh Liesl je sladký, mrazivý a zároveň tak plný hudby, že pro někoho, jako jsem já je dokonalý. A i když nepatřím mezi milovníky Německa a všemi věcmi s ním spojenými, Píseň zimy si získala část mého srdce.


Nejoblíbenější postava
Související obrázek
Měla jsem velkou chuť dát sem hlavní hrdinku z knihy The Hearts We Sold, ale poté jsem si vzpomněla na svůj re-telling ze začátku února. Jednalo se o knihu Chvíle před koncem, od mé oblíbené autorky. A jejíž hlavní hrdinku naprosto zbožňuju. Sam je úžasný charakter a vývoj, jaký v průběhu knihy prodělá je neuvěřitelný. 

(Pořád nenávidím ten konec.)

A to je pro dnešek všechno! Brzy se těšte na pár unboxingů, článků, minirecenzí a samotných recenzí, kterých snad nepatrně přibude. Kéž by měl den více hodin!

Mějte se pohádkově!


5 komentářů:

  1. Během cteciho bloku přečíst dvacet knih, to bych také ráda, vlastně i normálně :D Já za únor mám jednu, bída.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já mám kolikrát čtecí blok na pár dní, ale během víkendu přečtu za den třeba tři knížky, takže to doženu... :D A lepší jedna než žádná! :D

      Vymazat
  2. Dvacet knih, to je mimořádný čtecí výkon :) Na The Hearts we sold se díky tobě určitě chystám :) A nějaký ten knižní balíček už si taky chci docela dlouho koupit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, určitě doporučuju nějaký z knižních balíčků zkusit, vyplatí se to. :D Akorát to poštovné je pořádná pálka, no. :D

      Vymazat
  3. tak tomu bych ani nerikala cteci blok :-D

    OdpovědětVymazat