neděle 8. ledna 2017

(Mini)Recenze | Moudré z nebe - Richard Skolek

Občas člověk dostane chuť si přečíst něco… jiného. Je jedno, jestli obvykle čte detektivky, horory, romantické knihy anebo YA, změna může být dobrá v jakémkoliv případě. Sama jsem po nějaké toužila – a dostala jsem jí. Velice přímou a vtipnou!

Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji přímo autorovi, díky moc! 



Série: -
Počet stran: 97
Vazba: Paperback
Nakladatelství: Backstage Books
Rok vydání: 2015

Nemůžu říct, že bych za klasických okolností vyhledávala podobné knihy. Vlastně to byla celkem náhoda – ale hodně jsem si s tou knihou padla do oka. Možná to bylo tím, že jsem (byla) hodně zdrchaná a chtěla si odpočinout, možná jsem jen chtěla zkusit něco neokoukaného. Ve výsledku na okolnostech příliš nesešlo... Prostě jsem se moc dobře bavila.

Psali jste si jako mladší deník? Pamatujete si, jaké to bylo a co jste si vesměs psali? Co vás zaujalo a kam se ubíraly vaše myšlenky? Tímhle směrem jde Moudré z nebe, co by prakticky dětský deník. Pokud ale očekáváte nudné zápisy, tak vás vyvedu z omylu. 

Na začátku jsem si nebyla úplně jistá, co očekávat. Trošku jsem se obávala, abych na takové čtení nebyla úplný suchar – ale opak byl pravdou. Byla jsem nesmírně překvapená věcmi, o kterých se v knize píše – a také jakým způsobem. Ve většině případů jsem nebyla schopná zadržet smích, jak vtipné některé historky byly – a to se mnou většinou jen tak něco nehne, abych pravdu řekla.

Člověk se při čtení může v myšlenkách vrátit do vlastního dětství a připomenout si, jak dříve nahlížel na svět a čím se zaobíral. Při některých zápiscích jsem se skutečně pořádně nasmála, protože by mě nikdy nic takového nenapadlo. V tom má Moudré z nebe skutečně silnou stránku – z obyčejné věci, se kterou se člověk během života setkává opravdu často, se stává opravdu zábavný kousek.
Jako negativum bych vytkla fakt, že jsou věty opravdu hodně dlouhé a mírně chaotické – což ale dává smysl, když se jedná o deníček. I tak by to některým lidem mohlo v čtení vadit a rušit je, bohužel. Podobně je to i s volbou slov – osobně bych asi místy ubrala nějaká ta „vono“ a podobně, místy to bylo už rušivé. I tak ale musím vyzdvihnout fakt, že i přes takový „styl psaní“ je pořád Moudré z nebe neskutečně čtivé, což je velice milé překvapení.


Kniha není nijak zvlášť dlouhá, proto je to ideální knižní jednohubka, kterou můžete klidně přečíst i během jednoho odpoledne u kávy... Osobně si myslím, že pokud počítáte s tím, do čeho jdete - nezklame. 



1 komentář:

  1. Já se těším na další vydání, které je doprovázeno úžasnou ilustrací a formát knihy bude také originální, pak si ji koupím ještě jednou :D

    OdpovědětVymazat