čtvrtek 2. června 2016

Recenze: Alexander Stainforth - Krvavá Mary


Krvavá Mary | Alexander Stainforth (David Kaps)       


Počet stran: 160
Rok vydání: 2013
Nakladatelství: Čas
Série a díl v sérii: -
Hodnocení na Databázi knih: 79% 

Anotace: Teplá letní noc, večírek je v plném proudu, když náhle zhasnou světla. Pětice dívek se rozhodne zkrátit si dlouhou chvíli vyvoláváním ducha Krvavé Mary. Je to jen mámení vybičované fantazie, nebo se v zrcadle skutečně objeví přízrak znetvořené ženy a vtáhne je do temnoty? Od chvíle, kdy se Nancy Williamsová postavila před zrcadlo se svíčkou v ruce a zašeptala "Krvavá Mary, mám tvé dítě...", jsou životy všech dívek ve smrtelném nebezpečí. První brutální vraždu následuje jen o den později další a z poklidného městečka se stává šílencova aréna. Nebo je za vším přízrak Krvavé Mary?
Nancy ví, že musí bestiálního vraha dopadnout dřív, než on najde ji. Hraje se na život a na smrt a přežít může jen ten, kdo odhalí pečlivě skrývané tajemství...



Jakmile zhasnou světla, rozhodnou se dívky zkrátit si zdlouhavé a nudné čekání na nahození proudu známým duchařským vtípkem - vyvoláváním ducha. Ale nevyberou si jen tak ledajakého, ale ducha Krvavé Mary.
Když Nancy stojí před zrcadlem se svíčkou v ruce a odhodlaně vyvolává Krvavou Mary, dojde ke zvratu. Uvidí něco tak strašného, že by si to nedokázala vysnít ani v těch nejdivočejších snech. Opravdu viděla Krvavou Mary? Vyvolala snad vážně jejího ducha a ten zapříčinil to, že prasklo zrcadlo? Nebo to byl jen důsledek příliš bujné fantazie a pověrčivosti? Ať už to bylo cokoliv, odstartovalo to obrovskou hrozbu pro všech pět dívek.
Ve městě dochází k brutálním vraždám a s každou minutou je vrah blíž. Nancy si moc dobře uvědomuje, o co se tu hraje a tak se pokouší odhalit vraha co nejdříve, protože pokud dřív najde on ji... pak zemře. Je tu ale otázka, zda se vůbec jedná o vraha, nebo o onu nešťastnou Krvavou Mary...

Tahle knížka mě doslova uhodila do očí při prohlížení nějakého knižního blogu. Tahle tématika mě zajímá, je mi celkem blízká - ale pravdou je, že to není vůbec nic moc. Postavy byly pěkně nesympatické, kromě postavy onoho vraha, který figuroval hned na začátku knihy. Ten začátek se mi líbil, ale zbytek knihy jsem četla už jen čistě z vlastního donucení. Autorův styl psaní mi nevadil - ale celá kniha na mě i tak obecně působila dojmem, že je tak trošku o ničem. Postavy se chovají divně a děj pokulhává. Autor přidal i trochu brutality - příliš se nepovedlo. Myšlenka dobrá, ale provedení se moc nevyvedlo, což vedlo k mému zklamání. Námět vypadal poutavě, ale nakonec přišlo jen velké zklamání. Ani konec knihy můj názor nezměnil. 
Každému se líbí něco jiného, každý má jiné myšlení a čte jiné knihy, takže možná se vám tahle knížka líbit bude, ale já jsem ji opravdu dočetla jen z vlastního donucení. 





0 komentářů:

Okomentovat